دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی اعضای بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی جشنواره تئاتر اکبر رادی 

اعضای گروه انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی جشنواره تئاتر اکبر رادی معرفی شدند.
کد خبر : 331004
37d0b7d3-df08-4e18-99d2-127ba279514a.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، فریدون صدیقی در احکامی با اشاره به سوابق و تجربیات ارزشمند امین بهروزی و ابراهیم پشتکوهی در عرصه نمایشنامه‌نویسی، نمایشنامه‌خوانی، کارگردانی و همچنین با اشاره به تجربیات ارزشمند هاله مشتاقی‌نیا در زمینه نمایشنامه‌نویسی و همچنین حضور فعالانه و تأثیرگذار هنرمندان مذکور در عرصه تئاتر کشور، ایشان را به عنوان اعضای گروه انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی جشنواره رادی منصوب کرد.


امین بهروزی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و عضو کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر است. ابراهیم پشتکوهی نمایشنامه‌نویس و کاردان تئاتر و یکی از مؤسسان گروه تئاتر تی تووک دارای مدرک درجه دو هنری است. وی در سال 1379 نمایشنامه‌نویس برگزیده کشور به انتخاب کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر شده است. هاله مشتاقی‌نیا فارغ‌التحصیل تئاتر با گرایشِ ادبیاتِ دراماتیک از دانشگاه سوره است. پایان‌نامه‌ تحصیلی‌اش که پرداخت دراماتیکِ داستان‌هایِ «جی.دی. سلینجر» از مجموعه‌ «دلتنگی‌هایِ نقاشِ خیابانِ چهل و هشتم» است، با عنوان «آینه‌ جی.دی.سلینجر» در سال 1382 منتشر شد. نمایش‌نامه‌هایِ «بعد از هرگز» در سال 1383، «نااَمنی» در سال 1387 و «مردِ مقابل» در سال 1388 به قلمِ او منتشر شده است.


بخش نمایشنامه‌خوانی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفاً به خوانش آثار استاد اکبر رادی اختصاص دارد، علاقه‌مندان شرکت در این بخش می‌توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 15 آذرماه 97 نسبت به ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. همچنین اسامی آثار راه یافته به جشنواره نیز روز شنبه 15 دی ماه سال جاری اعلام می‌شود.


نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه 1397 توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته